مبین

www.mobaien.com
گروه تحقیقاتی مبین جهت انسجام بخشیدن به تحقیقات علمی محققان شروع به فعالیت نمود.
بدین وسیله از همه عزیزان دعوت به عمل می آوریم تا ما را با پیشنهادات خود چه در مسائل مربوط به سایت چه مسائل مربوط به مطالب آن ما را یاری بفرمایید...

آغاز اجرای طرح امنیت در پاکدشت


* آغاز اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در پاکدشت



فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پاکدشت از آغاز اجرای طرح تشدید ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد‌.
ضیاءالدین زنده‌شو گفت: با توجه به رضایت‌مندی شهروندان پاکدشت از اقدامات و طرح‌های صورت گرفته در ماه‌های گذشته، مرحله جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان به اجرا در آمده است.
فرمانده نیروی انتظامی پاکدشت افزود: این مرحله از طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در حالی به اجرا می‌شود که در ماه‌های گذشته شاهد کاهش چشمگیر جرائم و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان بوده‌ایم.
وی در ادامه افزود: این طرح‌ها در بسیاری از نقاط آلوده و جرم خیز و در حوزه‌های مختلف اجرا می‌شود.
زنده‌شو تصریح کرد: در مرحله نخست اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، تعداد 13 هزار و 627 حلقه لوح فشرده غیر مجاز و مبتذل و 868 عدد تجهیزات گیرنده ماهواره‌ای کشف و ضبط و 41 نفر نیز در این ارتباط دستگیر شدند.
فرمانده نیروی انتظامی پاکدشت گفت: در راستای برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان در ماه گذشته بیش از 3 تن آرد و 800 لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شد.
زنده‌شو افزود‌: در راستای تشدید برخورد با واحدهای صنفی غیر‌مجاز در ماه گذشته ضمن بازدید از یک هزار و 331 واحد صنفی، 105 واحد متخلف و غیر‌مجاز پلمپ و 169 واحد اخطاریه پلمپ دریافت کردند.
وی ادامه داد: همچنین در ادامه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ماه گذشته 657 تبعه غیر مجاز دستگیر و 63 سارق شناسایی و دستگیر شده و 9 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه نیز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در هر لحظه و در تمام ساعات شبانه‌روز از طریق پل ارتباطی 110 آماده دریافت گزارش‌های مردمی و نقطه نظرات شهروندان است.

* کشف چهار فقره سرقت منزل در پاکدشت
رئیس پلیس پاکدشت گفت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی چهار فقره سرقت منزل در این شهرستان در کمتر از 24 ساعت کشف شد و سارقان شناسایی، دستگیر و روانه زندان شدند.
ضیاءالدین زنده‌شو افزود: سارقان به نام‌های عبدالرحمان- ح، محمدعلی‌ـ غ، محسن- خ و اعضای یک باند به نام‌های حسین- ل، احمد- گ، حمیدرضا- س، داود- ک و ذوقغلی- ع پس از دستگیری، به سرقت از منازل شاکیان، معترف شدند و اموال مسروقه نیز کشف و تحویل مالکان شد.
فرمانده پلیس پاکدشت ادامه داد: پنج نفر از اعضای باند دستگیر شده به 12 فقره سرقت منزل در شهرستان معترف شدند که تحقیقات پلیس در این ارتباط از متهمان ادامه دارد.
متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

منبع:فارس نیوز

غیفلت در بی حجابی آثار زیانباری دارد


خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: هرگونه غفلت و بی‌توجهی در بی‌حجابی آثار زیان‌بار متعددی را در جامعه به دنبال دارد.



به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن عیدی صبح امروز در جلسه کمیته زنان و خانواده شهرستان خلخال اظهار داشت: کرامت و منزلتی که دین اسلام برای زنان و بانوان قایل شده در هیچ دین و مسلکی نمی‌توان سراغی از آن گرفت.
وی زن را مظهر عطوفت و رافت جامعه برشمرد و گفت: اگر این ویژگی را از زنان بگیریم و در مسئولیت سنگین آنها نیز به وظیفه همسرداری و خانه‌داری بی‌توجهی کنیم از زن جز ابزار شهوانی و تبدیل به جنس دوم شدن چیزی دیگری باقی نمی‌ماند.
عیدی به فرا رسیدن ایام ولادت حضرت زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن اشاره کرد و از اعضای کمیته زنان و بانوان خواست با ارائه برنامه‌ها و پیشنهادات خود زمینه برگزاری آیین‌های این هفته را به شکل مطلوب و با محتوا فراهم آورند.
فرماندار خلخال همچنین خواستار شناسایی و تجلیل از بانوان برتر و کارآفرین گمنام در مراکز بخش‌ها و روستاهای شهرستان خلخال شد.
وی در ادامه به بحث داغ روزهای اخیر در باب حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا (س) هم در زندگی فردی و هم اجتماعی بهترین اسوه و الگوی زن مسلمان مطرح است و باید پیروی این بانوی بزرگ را زنان ما افتخار خود بدانند.
عیدی ترویج مسئله بی‌بند و باری و بی‌حجابی را پدیده وارداتی نظام لیبرال غرب اعلام کرد و گفت: انقلاب ما انقلابی مبتنی بر ارزش‌ها و اصول اخلاقی و انسانی است و در راس این مبانی نیز بحث عفت و حجاب قرار دارد که هرگونه غفلت و بی‌توجهی به آن آثار زیان‌بار متعددی خواهد داشت.
وی رواج برخی بی‌بند و باری‌های اخلاقی و اعتقادی را برهم زننده قوام و دوام نظام خانواده برشمرد و افزود: اگر مکانیزم مشخص در مبارزه با چنین مظاهر فساد و بی‌بند و باری نداشته باشیم دشمن سعی خواهد کرد با دامن زدن بر این پدیده به ساحت دینی و مقدسات ما توهین کند.
فرماندار خلخال در پایان اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش چنین مظاهری شایسته است با درایت دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی زمینه برخورد با هنجارشکنان عفت عمومی فراهم شود.